Metodická pomůcka pro psaní závěrečných kvalifikačních prací na TF JU

Na hlavní rozcestník



VÝBĚR TÉMATU ZÁVĚREČNÉ KVALIFIKAČNÍ PRÁCE
A ODEVZDÁVÁNÍ HOTOVÉ PRÁCE



1. Výběr tématu závěrečné kvalifikační práce
1.1 Kdy a kde se vybírá téma
1.2 Způsob výběru tématu
1.2.1 Téma zadané vyučujícím
1.2.2 Rámcové téma
1.2.3 Tzv. "volné téma"
1.3 Obecné poznámky
1.3.1 Kdo je vedoucím bakalářské práce?
1.3.2 Kdo je vedoucím diplomové práce?
1.3.3 Informační emaily
1.4 Práce s utajovanými údaji
1.5 Změny v průběhu psaní práce
1.5.1 Změna názvu práce
1.5.2 Změna tématu práce
1.5.3 Změna vedoucího práce

2. Odevzdání závěrečné práce
2.1 Podmínky odevzdání vytištěné práce
2.2 Odevzdání tištěné podoby práce
2.3 Práce s utajovanými údaji

3. Přidělení tématu VŠKP studentovi (pro vyučující)
3.1 Téma zadané vyučujícím
3.2 Rámcové téma
3.3 Tzv. "volné téma"
3.4 Důležité poznámky
3.5 Informační emaily


1. Výběr tématu závěrečné kvalifikační práce

1.1 Kdy a kde se vybírá téma

Termín výběru tématu: 1. prosince – 30. dubna.

Povinnost výběru tématu: do 30. dubna předposledního ročníku svého studia (srov. OD 300/2022, čl. 17, odst. 3). Pokud v následujícím roce student neplánuje studium ukončit a obhajovat práci, musí tuto skutečnost do konce předposledního ročníku studia písemně ohlásit své studijní referentce.

Kde se vybírá téma: IS STAG

nahoru

1.2 Způsob výběru tématu

Student si vybírá téma trojím způsobem:

1.2.1 Téma zadané vyučujícím

Téma zadané vyučujícím je přesně dané a specifikované téma se všemi položkami již vyplněnými, stačí se na ně registrovat.

nahoru

1.2.2 Rámcové téma

Rámcové téma je formulováno obecně a musí být blíže specifikováno a dopracováno. Student po konzultaci s vyučujícím musí doplnit literaturu a zásady pro vypracování práce.

nahoru

1.2.3 Tzv. „volné téma“

„Volné téma“ je ve skutečnosti téma rámcové, ovšem není nijak vyplněno. Tato varianta umožňuje, aby student přišel s vlastním tématem a po dohodě s vyučujícím téma zadal do IS STAG.

nahoru

1.3 Obecné poznámky

1.3.1 Kdo je vedoucím bakalářské práce?

Vedoucím bakalářské práce je interní vyučující TF JU nebo ve výjimečném případě a se souhlasem vedoucího katedry externí vyučující TF JU (zařazení akademického pracovníka mezi interní nebo externí vyučující je uvedeno na internetových stránkách příslušné katedry) – viz OD 300/2022. Je též třeba, aby tento vyučující měl v IS STAG garantem příslušného studijního programu schválené téma záverečné práce pro daný studijní program.

nahoru

1.3.2 Kdo je vedoucím diplomové práce?

Vedoucím diplomové práce je zpravidla vyučující alespoň s titulem PhDr., ThDr. nebo jiným titulem odpovídajícím této úrovni, nerozhodne-li v případech zvláště hodných zřetele vedoucí příslušné katedry jinak. V uvedených případech vedoucí katedry svůj souhlas vyjádří podpisem zadání tématu závěrečné práce (vedle podpisu studenta a podpisu vedoucího závěrečné práce) – viz OD 300/2022. Je též třeba, aby příslušný vyučující měl v IS STAG garantem příslušného studijního programu schválené téma záverečné práce pro daný studijní program.

nahoru

1.3.3 Informační e-maily

Nově je nastaveno zasílání informačních e-mailů. E-mail Vám bude zaslán při každé „změně“, která se s tématem na kterém jste registrovaní stane a neprovedete ji vy. Jak často Vám budou tyto informační e-maily chodit, je potřeba si nastavit v IS STAG. Před svým jménem naleznete ikonu „zvonečku“. Kliknete na ni a zobrazí se vám seznam oznámení a záložka „Nastavení odesílání“. Zde máte možnost si nastavit, jak vám budou nebo nebudou odesílána oznámení. Nastavení může být pro všechna oznámení stejné, nebo pro každý typ oznámení může být nastavení zvoleno individuálně.

nahoru

1.4 Práce s utajovanými údaji

Jestliže se počítá s tím, že práce bude obsahovat utajované informace ve smyslu zákona 111/1998, § 47b, odst. 4 Sb., O vysokých školách, je k sepsání této práce nutný souhlas děkana. Bez tohoto souhlasu není možné tuto práci uveřejnit, a tím ani obhajovat. Souhlas je třeba získat ještě před zahájením psaní práce. V odůvodněném případě může dát děkan svůj souhlas s vypracováním takové práce i v průběhu jejího psaní. Následně se postupuje v souladu s OR 452/2020, čl. 4.

nahoru

1.5 Změny v průběhu psaní práce

1.5.1 Změna názvu práce

Název práce je možné v průběhu psaní měnit. Změna názvu podléhá pouze schválení vedoucího práce.

nahoru

1.5.2 Změna tématu práce

Změnou tématu práce se rozumí změna jejího tematického zaměření. V tom případě student podá na studijní oddělení žádost, ke které doloží řádně vyplněný nový podklad zadání závěrečné práce vč. příslušných podpisů, tj. podpisu vedoucího práce a garanta programu (viz 1.2 Způsob výběru tématu).

nahoru

1.5.3 Změna vedoucího práce

V případě, že student požaduje změnu vedoucího závěrečné práce, nikoli však tématu, podá na studijní oddělení žádost na příslušném formuláři, ke které doloží souhlasné vyjádření nového vedoucího závěrečné práce a souhlasné vyjádření vedoucího příslušné katedry (formulář je ke stažení ZDE). K žádosti bude dále doloženo vyjádření stávajícího vedoucího závěrečné práce a vyjádření vedoucího příslušné katedry (došlo-li ke změně katedry, na které je práce vedena), že berou tuto změnu na vědomí. Žádost o změnu tématu závěrečné práce může být spojena s žádostí o změnu vedoucího závěrečné práce, musí však obsahovat všechny náležitosti obou žádostí.

nahoru



2. Odevzdání závěrečné práce

2.1 Podmínky odevzdání vytištěné práce

Aby student mohl práci odevzdat, musí nejprve:

V případě nedostatků v těchto bodech referent katedry práci nepřebere.

nahoru

2.2 Odevzdání tištěné podoby práce

Způsob: Student osobně odevzdá 2 úplné vytištěné a svázané exempláře (včetně podpisu u prohlášení o použitých zdrojích) své práce referentovi katedry, pod kterou přísluší vedoucí závěrečné práce. Ke způsobu vazby viz Formální požadavky na kvalifikační práci 2.1.

Termín odevzdání: 31. března kalendářního roku, v němž chce student obhajovat.
V případě, že práce bude odevzdána po tomto termínu bez kladně vyřízené žádosti o prodloužení tohoto termínu, bude práce obhajována v následujícím akademickém roce.

Lhůta odevzdání: nejpozději do měsíce od získání zápočtu ze Semináře k bakalářské práci, resp. z Diplomového semináře 1 a 2.

POZOR! Jestliže student neodevzdá práci do 31. března a nemá svolení k pozdějšímu odevzdání práce, nemůže v daném kalendářním roce přistoupit k obhajobě práce, ale obhajovat může až v následujícím kalendářním roce. Dokončení práce je však podmínkou pro získání zápočtu ze Semináře k bakalářské práci či Diplomového semináře 2, a proto chce-li student získat zápočet z tohoto předmětu, musí být práce dokončena do konce zkouškového období příslušného (letního) semestru.

nahoru

2.3 Práce s utajovanými údaji

Jestliže závěrečná kvalifikační práce obsahuje informace, které jsou utajované ve smyslu zákona 111/1998, § 47b, odst. 4 Sb., O vysokých školách, a děkan souhlasil s jejím vznikem, postupuje se v souladu s OR 452/2020, čl. 4.

nahoru

3. Přidělení tématu VŠKP studentovi (pro vyučující)

Kdy? Studenti si volí téma závěrečné práce v rozmezí 1. 12. – 30. 4. V této době je také možné téma měnit a upravovat.

Jak? Student si téma zvolí tak, že se zaregistruje na vámi vypsané téma. Další postup se liší dle toho, jaký typ tématu si zvolí:

3.1 Téma zadané vyučujícím

nahoru

3.2 Rámcové téma

nahoru

3.3 Tzv. „volné téma“

nahoru

3.4 Důležité poznámky

nahoru

3.5 Informační emaily

IS STAG informuje vyučujícího o změnách, které nastaly v souvislosti s konkrétním tématem vysokoškolské kvalifikační práce (a které neprovedl vyučující, např. přihlášení studenta na téma, zrušení registrace na téma studentem, dopracování tématu přiděleném studentovi, přidání poznámky apod.); vyučující však musí mít nastaveny informační e-maily ohledně zadávání VŠKP.
Jak často budou vyučujícímu tyto informační e-maily chodit, je potřeba nastavit v IS STAG:

nahoru